close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

ויהי אור- קטרקט- כדאי לטפל בזה

מערכת שורשז אדר, תשעה26/02/2015

מהי מחלת הקטרקט? אילו סוגי קטרקט נפוצים? מהם הסימפטומים למחלה וכיצד ניתן לטפל בה? זה הזמן לחדד את הראייה ולדעת הכול על מחלת הקטרקט.

תגיות:
מספר מילים על קטרקט
קטרקט הינה מחלה המהווה את אחת הסיבות הנפוצות ביותר לירידה בכושר הראייה ולאיבוד הראייה עד כדי עיוורון. המחלה נובעת בשל עכירות של עדשת העין, והיא מתרחשת לאורך זמן, כאשר בין יתר הסימפטומים הנלווים להופעת המחלה והתגברותה תמצאו: ירידה בראייה, מצב של כפל ראייה, הופעת סנוור, הופעת כתמי צבע בעדשת העין ושינוי ברפקרציה. מצד שני, מחלת הקטרקט איננה מתאפיינת בתופעת דמע מוגבר או כאב באזור העיניים, תופעות אופייניות למחלות עיניים אחרות. 

מחלת הקטרקט נחלקת לחמישה סוגים עיקריים הכוללים את: קטרקט מולד- פגם ראייה מולד, קטרקט גרעיני- הסוג הנפוץ ביותר של המחלה, המתגבר ככל שגילו של הסובל מהמחלה עולה, קטרקט קורטיקלי- מחלת הפוגעת באזורים ההיקפיים של העדשה, קטרקט בשל- מחלה העלולה להוביל לדלקות עיניים חוזרות ונשנות וזאת בשל הלבנת עדשת העין, קטרקט סאב קפסולרי- אחורי- מחלה המתאפיינת בין היתר בסנוור העין המופיע גם במהלך שעות היום. 

קטרקט- מי נמצא בקבוצת הסיכון להתפרצות המחלה?
בין יתר הסיבות וגורמי הסיכון המובילים להתפרצות מחלת הקטרקט תמצאו: אנשים הסובלים ממחלות עיניים חוזרות ונשנות (בעיקר דלקות בעיניים), אנשים הסובלים ממחלות סיסטמיות כגון: מחלות עור, סוכרת, אי ספיקת כליות ועוד, אנשים החשופים לקרינה אלקטרומגנטית ורעלים, אנשים שקרב בני משפחתם ישנם אנשים הסובלים או סבלו מקטרקט, מעשנים ואנשים בעלי נטייה להשמנת יתר.

קטרקט- כיצד ניתן לטפל במחלה?
כיום, הטיפול הנפוץ ביותר במחלת הקטרקט הוא באמצעות ניתוח קטרקט במסגרתו מוחלפת העדשה הפגועה בעדשה תותבת. עדשה זו הינה עדשה קבועה והיא מושתלת בלשכה האחורית של העין. ניתוח הקטרקט נחשב לאחד מסוגי הניתוחים בעלי שיעור הסיבוכים הנמוכים ביותר. מטרת הניתוח היא לשפר באופן המיידי את איכות ראייתם של הסובלים מקטרקט, וזאת בהתאם לשחזור רמת הראייה טרם התפתחות המחלה. התאמת הניתוח מתבצעת בהתאם לבדיקות מקדימות הנערכות למטופל על ידי הצוות הרפואי, ובתנאי שלא קיימות בעיות פתולוגיות נוספות בעדשות העין. חלק מהבדיקות המקדימות כוללות: בדיקת תפקוד הראייה, בדיקת עיניים מקיפה, מדידות לקביעת מספר העדשה המושתלת ובדיקות קרנית לצורך תיקון הצילינדר.

חשוב שתדעו- על פי הערכות שונות של ארגון הבריאות העולמי, עד לשנת 2020, עלולים כ-40 מיליון איש ברחבי העולם לאבד את ראייתם באופן מוחלט עד כדי עיוורון, וזאת בשל התפתחות מחלת הקטרקט אשר לא טופלה בזמן או כראוי.

לסיכום, מחלת הקטרקט עלולה לפגוע בכל אחד ואחת מאיתנו, ובכל גיל. כיום, עם התפתחות מדע הרפואה, עומדים לרשותכם מגוון נרחב של שיטות טיפול המותאמות לסוג הקטרקט ממנו אתם סובלים ולמידת השפעת המחלה על איכות הראייה שלכם.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה